Bíró Andrea

Hyper Productiv

Légy okosabb 5 egyszerű napi rutin segítségével!

2017. október 26. - Hyper Productiv

Ki ne vágyott volna már rá, hogy gyorsabban fogjon az agya, könnyebben lásson át dolgokat, hamarabb jegyezze meg, amire szüksége van egy új helyzetben.

És akár hisszük, akár nem, az „okosságunk” is fejleszthető, mint az izmaink, ugyanúgy napi munkát, rutint igényel.

smart-725843_960_720.jpg

 

Ha rendszeresen és kitartással végzel bármilyen feladatot, annak ugyanis minden esetben megvan az eredménye. Te is tapasztalhattad már, amikor nyelvet tanultál, sportoltál, vagy valamilyen hobbit űztél rendszeresen, hosszabb időn keresztül. Emlékszel arra, mikor megtetted az első bizonytalan lépéseket, majd amikor már jónak érezted magad benne, és láttad a kezdőkben azt, ahol Te is tartottál hónapokkal vagy évekkel ezelőtt.

A rendszeresség tehát csodákra képes, ezért építsd be a napi rutinodba az agytornát, és meglátod, okosabb leszel!

Ez mind nagyon szépen hangzik, mégis gyakran érzed magad fáradtnak, levertnek? Amikor nehezedre esik koncentrálni, és csak vonszolod magad végig a napjaidon, csak túlélsz, és nem a fejlődésbe teszel energiát.

 

  1. Ha magadra ismertél, csak egy kérdésem van: mennyit szoktál aludni?

Egyszerű, hétköznapi és csodatévő gyógymód a szétszórtság, levertség, dekoncentráltság ellen. Kutatásokon és ősi hagyományokon alapul, klinikai tesztek igazolják. És persze Te, ha kipróbálod.

Napi minimum 7,5 óra zavartalan, pihentető alvás, amikor kikapcsolsz – magadat és a folyton működésben lévő készülékeket a környezetedben.

271818.jpeg

Közeleg az óraátállítás is, ami szerencsére most plusz időt hoz nekünk, mégis készülj fel rá!

 

  1. A másik dolog a fókusz, a fókuszálás képessége.

Gondoltad volna, hogy az agy 47%-ban elkalandozik? És abba belegondoltál már, mihez kezdenél azzal a plusz 47%-kal?

47%-kal gyorsabb, eredményesebb lehetsz! Ez elég jól hangzik, ugye?

 

  1. A fókuszált figyelmed pedig egy másik szuperképességre is pozitívan hat majd: a memóriára. Amikor pillanatok alatt elő tudod hívni a szükséges tudásod, villámgyorsan megjegyzel dolgokat, amikre szükséged van, és komplex megoldásokat tudsz összerakni nagyon gyorsan.

Fejleszteni pedig ezt is tudod! Hétköznapi, mindenki számára elérhető dolgokra gondolj: memória játékok, keresztrejtvény, ha jobbkezesként a bal kezeddel mosol fogat, vagy rakod ki a Rubik kockát, esetleg más útvonalakat ismersz meg a munkádba menet. Nagy kedvencem még egy okostelefonokra letölthető játék a Lumosity, mely a különböző területekre tartalmaz feladatokat: probléma megoldás, flexibilitás, gyorsaság.

Ezek a dolgok mind odafigyelést igényelnek, ezáltal új képességeket fejlesztenek ki benned, tökéletesítik a meglévőeket.

woman-hand-pen-girl.jpg

A kreativitás hidd el, nem csak a klasszikus kreatív szakmáké, Te is élheted az életedet másként, ha a hogyanokra koncentrálsz! Találd meg a lehetőséget, és izgalmasabb lesz még egy szürke hétfő reggel is!

 

4. A stresszről se feledkezzünk meg: elkerülhetetlen velejárója az életnek, a sava-borsa, ha úgy tetszik.

Mielőtt a fejedhez kapnál, hogy Te nem az a „teher alatt nő a pálma” típusú ember vagy, megnyugtatlak: stresszt jelent a szervezetednek egy öröm is, amiről nem szívesen mondanál le, ezért fogadd el, hogy adott dolog az életedben.

Azt írtam sava-borsa az életnek, só nélkül pedig igen szegényesek lennének az ételeid. Túlsózva sem az igaziak. Mi erre a megoldás? Hogy megtanulod jól használni, ahogy kiemeli az ízeket.

Ha jól használod, a stressz is kreativitásra sarkall, plusz energiát ad, és rákényszerít arra, hogy megtaláld a jó megoldást egy-egy helyzetben. A kihívásokra segít a legjobban reagálni.

Ezek a jellemzői a valós stressznek. Ami a Te saját egyéni idegesítő programod, a stresszorod, azt pedig számold fel, szabadulj meg tőle! Rengeteg energiát megspórolsz ezekkel, és igen, a gondolkodásod is átrendeződik, hatékonyabb lesz.

A határidők is ilyenek, amiket stresszként élhetsz meg, mégis keretet adnak a feladataidnak, amikre mindannyiunknak szüksége van.

Egy apró de hasznos trükk: szabj szűkebb határidőt a dolgaidnak, mint az elvárt, így könnyebben ráhangolódsz majd, és jobban tudsz koncentrálni a rövidebb idő miatt. Nem utolsó sorban pedig leveszed a saját válladról a csúszással járó felesleges feszültséget.

 

5. A jó hírem az, hogy a szokások kialakítása csak az elején nehéz és odafigyelést igénylő. Úgy mint a vezetés, ha mindennaposan csinálod, már nem kell gondolkodnod azon, hogy válts, magától megy, és így több figyelmet tudsz fordítani a közlekedésre. Kezdd el a számodra könnyebb dolgokon a változtatást, ami lendületet fog adni a „nagyobb falatokhoz”.

Azonban a kialakult rutinjaidnak ne válj a rabjává, még ha jól működőek is. Ezzel ismét „elaltatod” az éberséged, a figyelmed, amire mindig, minden helyzetben szükséged van.

102159.jpeg

Ilyenkor jönnek azok a mondatok, mint a „hogy repül az idő”, mert nem tűnik fel, mennyi minden történik Veled, nem vagy ott 100%-osan a jelenedben.

Időről időre vizsgáld felül, milyen célokat tűztél ki, mennyiben sikerült megvalósítanod őket, vagy ha már idejét múltak, keress új célokat.

A komfortzóna, ami gyerekként még ismeretlen fogalom volt számunkra, a kényelem, amiért néha túl sokat áldozunk nagy árat követelnek ám, ezt tudnod kell. Ha képes vagy belőle engedni, átlépni a szigorúan vett határaidat, ott találod a régi nagy álmaidat, amikből most is el tudsz kezdeni építkezni. Alakítsd át őket, emeld át, ami még mindig fontos, ültesd át a jelenlegi életedbe.

Szánj rá napi minimum 5, de ha igazán elszánt vagy 15 percet, és látni fogod az eredményét!

www.biroandrea.com

A bejegyzés trackback címe:

https://biroandrea.blog.hu/api/trackback/id/tr4413086726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.