Bíró Andrea

Hyper Productiv

10 tipp, amivel leszámolhatsz a stresszel!

2017. november 15. - Hyper Productiv

Mit szólnál hozzá, ha azt mondanám, hogy innentől kevesebb stresszel élheted az életed, ha betartod a tanácsokat? Persze teljesen stressz mentes nem leszel, de talán az örömről, ami ugyanúgy feszültségforrás, Te sem mondanál le szívesen.

Ezek a tippek teszteltek, működőek, de csodára csak akkor képesek, ha Te is beleteszed a saját részed és következetesen betartod őket. Egyéb kockázatokról és mellékhatásokról az oldal alján található linken kapsz információt.

cat-2360849_960_720.jpg

  1. Vezess naptárt!

Van aki azt mondja, hogy a memóriánk karbantartásához minél több dolgot tartsunk fejben, és ne cetlikkel éljük az életünket. Ha eddig tudatosan vagy öntudatlanul Te is ezt a nézetet vallottad egy kérdésem van: miért olvasod ezt az írást?

Szeretnél szervezettebben élni, ahol mindenre jut idő, ami Neked fontos? Akkor elő a naptárral, és írj bele mindent, de tényleg mindent! A család, a pihenés, a feltöltődés idejét is!

Hagyj „mozgó időszakokat” a váratlan helyzetekre, így nem esel kétségbe, hogy borul a napirended.

Ugye, hogy nyugodtabb vagy így, amikor nem kell azon gondolkodnod, mit felejtesz el vagy hogyan lesz időd a kikapcsolódásra? Arról nem beszélve, hogy az írás gyógyít is.

  1. Készíts tervet a céljaidhoz!

Szeretnél egy olyan hivatásból élni, ami passzol hozzád a mindennapok taposómalma helyett? Megtanulni egy új nyelvet, hogy a munkádban előrébb léphess? Bármi is a célod, ha komolyabb, hónapok, évek alatt valósítható meg, kell hozzá egy térkép, hogy odajuss! Forgatókönyv író lehetsz, haladóként pedig a vészforgatókönyvet is megírhatod.

Bontsd le apró részletekre az oda vezető utat, tervezd meg akár heti, napi szinten, hogy mennyit kell az adott dologgal foglalkoznod, mikorra, meddig szeretnél eljutni. Különben marad a „majd holnap”, Te pedig egyre frusztráltabb leszel, mert tehetetlennek érzed magad.

quotes-933816_960_720.jpg

  1. Szabj magadnak határidőket!

A feladataid mindenképpen szabnak Neked, ezt nem úszod meg, de tehetsz azért, hogy ez inkább pozitív nyomásként jelentkezzen az életedben. Szabj magadnak korábbi határidőt, mint az elvárt! Így egyrészt nem kell azon aggódnod, hogy közbejön valami az utolsó pillanatban és csúszol, másrészt ha előbb végzel, marad időd kiélvezni a munkád gyümölcsét, mielőtt jön az új feladat. Arról nem is beszélve, hogy minőségileg jobban fogsz teljesíteni, hiszen marad időd átgondolni, javítani. Jutalmazd meg magad, ha sikerült!

  1. Sportolj vagy legalább mozogj!

Ez az a pont, amire a legtöbben csak legyintenek időhiányra hivatkozva, pedig a stressz elleni küzdelem kötelező eleme a mozgás. Ha kipróbálod és rendszeresen (heti háromszor) valamilyen Hozzád közel álló sportra adod a fejed, észreveszed majd, mennyire feltölt a csoportban töltött idő, vagy az egyedüllét percei. Energikusabb is leszel a mindennapokban, és hidd el, sokkal nyugodtabb, mert a felesleges feszültséget levezetted. Mindenkinek kell egy szelep, ennél jobbat pedig nem találsz! Legyél kreatív mert az irodában is be tudod csempészni egy-két jó ötlettel a mozgást.

  1. Aludj!

Az ideális alvásmennyiség mindenkinél változó, de ne higgyük azt, hogy akinek kevesebb az alvásigénye, az ugyanúgy tud működni 4-5 órányival, mint 7-8 órával. Az agynak ugyanis szüksége van a regenerálódáshoz a pihenésre, arról pedig nem is beszélek, hogy mennyivel hatékonyabban, jókedvűbben telik a napod, ha kipihent vagy. Gondolj csak arra, hogy egy hosszabb nyaralás után milyen nehezen tud bárki kibillenteni az egyensúlyodból! Régi dolgokra nem ér hivatkozni, azóta minden, de minden megváltozott! Több és másfajta inger ér, ezért ehhez kell alkalmazkodnod.

  1. Számolj le a stresszoraiddal!

Itt jön a neheze, amikor magadban kell rendet tenned kicsit. Vannak egyéni idegesítő programjaid, amik újra és újra felhúznak, dühöngesz rajtuk, pedig látszólag semmiségek? Találd meg és dobd ki őket! Ők nem a stressz, mégis okozhatnak valódi stresszt.  Ők az igazi stresszorok, a véltek vagy azok, melyek tényleg hatással vannak rád. Ami biztos, hogy nincs rájuk szükséged! A cél a Te saját optimalizált stressz szinted.

pexels-photo-626165.jpeg

  1. Vegyél egy nagy levegőt és számolj tízig!

Mielőtt egy előtted tornyosuló feladat halom tovább fokozná egy amúgy is meglévő feszültségedet végy egy nagy levegőt és nézd kívülről a helyzetet. Higgadtan, hideg fejjel tervezd meg, hogyan fogod elvégezni a dolgod a határidőtől visszabontva a teendőket. Ne kapkodj, ne kezdj el panaszkodni és ne ess kétségbe, hanem szerezd vissza az egyensúlyod, zökkenj vissza a jelenbe, ha kell, tarts tíz perc szünetet és sétálj egyet a friss levegőn. Nem kidobott idő, még ha így is tűnik, mert ha kiadod a stressz útját, könnyebben, hatékonyabban fogsz haladni.

  1. Alakítsd át kihívássá!

Igen, ez már valóban haladó tipp, ami nem jelenti azt, hogy nem érdemes próbálkoznia vele mindenkinek. Mi lenne, ha a fölötted viharfelhőként tornyosuló félelmeidet kihívásokká alakítanád? Játékká, amiben ha ügyesen játszol, felszabadítod a kreativitásod sokkal jobb megoldást találhatsz, mint amit el tudsz képzelni.

  1. Hangolódj rá a napodra és engedj le este!

Ahogy egy kiadós mozgás előtt is bemelegítünk és nyújtunk a végén, úgy egy tevékeny nap is jobban indul, ha kényelmesen meg tudod inni a kávéd, mosolyogsz a szembe jövő emberekre, kihasználod ezt a rövidke énidőt. Illetve a nap végén onnantól, hogy letetted a munkád, szánj időt arra, hogy valóban hazaérkezel, nem csak testben. Jót tehet, ha sétálsz hazafelé, válassz szebb útvonalat, még ha hosszabb is, hallgass olyan zenét, ami jól esik, hogy mire megérkezel, kinn tudj hagyni mindent az ajtód előtt.

  1. Kerülj flow-ba!

Keresd azokat a tevékenységeket, amikbe bele tudsz merülni, szívvel-lélekkel csinálni, miközben elfeledkezel magadról, az idő múlásáról és újra önfeledt, boldog lehetsz. Egy-egy ilyen élmény, egy nagy nevetés hosszú időre fejti ki hatását és űzi ki stresszt az életedből.

Stresszeldéből stresszolda

 

A bejegyzés trackback címe:

https://biroandrea.blog.hu/api/trackback/id/tr1613278553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.