Bíró Andrea

Hyper Productiv

Az időzítés művészete – Life code

2017. december 13. - Hyper Productiv

Gondoltál már arra, hogy vannak napok, amikor minden sikerül? Bármennyi dolgod van, mégis a végére érsz, és elégedetten dőlhetsz hátra a nap végén.

Míg máskor jóval kevesebbel is alig boldogulsz, stresszelsz, frusztrált vagy.

Mi lehet ennek az oka?

time-1995539_960_720.jpg

 

Az, hogy jól vagy rosszul időzítesz!

Mit is jelent ez pontosan? Ha ismered magad, ha tudod, hogy mit kell tenned, akkor optimálisan tudod időzíteni a feladataid.

Noha mi magunk ugyanazok vagyunk, az energiaszintünk, ezáltal a teherbírásunk nem mindig ugyanolyan. Ez egy természetes dolog, mindenki így van vele.

Amit tehetsz, hogy felismered, rád mi és hogyan hat. Hogyan reagálsz a stresszre, fáradságra. Mikben teljesítesz jobban: a sok apró feladatban, vagy a nagyobb projektekben, amiken akár hónapokig is dolgozol.

Ismerd meg a saját ritmusodat is: reggel vagy aktívabb, vagy inkább délután fog az agyad? Mennyi alvásra van szükséged? Mi jelenti számodra a feltöltődést, ami után a teljesítményed legjavát nyújtod?

Figyeld meg magad, és ha kitapasztaltad, mik a számodra fontos dolgok, igyekezz ideális körülményeket teremteni. Dolgoznod kell rajta, mert az élet minden csak nem ideális körülmények halmaza, helyette folyamatos változásokból, váratlan eseményekből áll. Az azonban a Te döntésed, hogy tudsz erről és felkészülsz rá.

filmmaker-2838945_960_720.jpg

 

A genetikánk például egy adott dolog, de amik a „gyengébb” pontjaink, azokra jobban oda kell figyelnünk, hogy egészségesen működjünk, mert megelőzni mindig könnyebb, mint orvosolni a bajt. Élj tudatosan, ne félj a dolgoktól, hanem ismerd fel és tegyél a testi-lelki egészségedért.

A lelki egészségeden például úgy segíthetsz, ha abbahagyod a múlton való rágódást. Változtatni ugyanis a megtörtént dolgokon már nem tudsz, de a tanulságot utólag is levonhatod belőlük, amit ezért érdemes megtenned, hogy ne kerülj ismét ugyanabba a cipőbe. Ha képes vagy tanulni a hibáidból, ezáltal fejlődsz és nem találkozol többet ugyanazzal a helyzettel.

A tudatossághoz szükséges az, hogy meg tudj állni egy pillanatra. Döntés előtt mindig végy egy nagy levegőt bármennyire pörögsz is és nézd végig kívülről szemlélve a helyzetet. Ne a korábbi mintáid alapján dönts, hanem a vágyott cél vezessen. Tedd fel magadnak a kérdést: milyen döntés segít abban, hogy elérjem azt a célt?

Ha hagysz időt magadnak, képes vagy tanulni a hibáidból és felelősséget vállalni, a legjobb úton haladsz, hogy elérd, amit kitűztél magad elé.

woman-2944070_960_720.jpg

 

Minden döntésednek következménye van, ami eltölthet félelemmel vagy a szabadság érzésével, hogy te irányítasz. Noha külső körülmények mindig lesznek, azokra fogni bármit az életedben felesleges, mert mindenkinek vannak körülményei.

Alakítsd ehelyett az életed a céljaid szerint! Tervezd meg és bontsd le minél kisebb egységekre, akár minden napra. Hiszen tudod, egy vágyott súly elérése is egy-egy csokin múlik, amit nem eszel meg, vagy a megálmodott nyaralás azokon az apró lemondásokon, amikor otthagyod a polcon azt, amire nincs is szükséged. Ha pedig ezt felismered, rájössz, hogy a „Minden döntésednek következménye van” valójában egy lehetőség.

Válj az időzítés művészévé, amit két dologgal kezdhetsz:

 

Kutasd a life code-odat és találj válaszokat a legtöbbeket foglalkoztató kérdésekre!

 

Tanuld meg tréningen azokat az időtrükköket, amiket a mindennapokban használni tudsz!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://biroandrea.blog.hu/api/trackback/id/tr213497395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.